da
da
sv

Network Director MICHAEL RAFFNSØE

Customers: The New Agenda

Hvordan orkestrerer vi vores marketingindsatser, så vi bygger salg og loyalitet ud fra kundens behov? Det bliver et stadig mere centralt spørgsmål – både i et strategisk og i et marketingsmæssigt perspektiv.

I netværket stiller vi skarpt på kunderejsen og kundeoplevelsen, samt styrker medlemmernes evner til strategisk at kunne kortlægge de indsatser, der kan optimere disse. Netværket er relevant for alle marketeers, der har et ledelsesansvar inden for detail, marketing, B2C eller B2B.

Vi tematiserer vinklerne på kunderejsen og kundeoplevelsen med fokus på digitale løsninger bl.a. indenfor omnichannel og kreative app-løsninger. Vi bliver også klogere på de seneste nudging-teknikker, så vi fremadrettet kan give en kundeoplevelse i verdensklasse.

Endelig arbejder vi med vores ledelsesroller både i forhold til medarbejdere, direktion og bestyrelse. Så vi på den måde sikrer, at medlemmernes kompetencer kan omsættes til handlekraft i organisationen.

Tidligere tematikker i netværket

Ledelse opad

Ledelse opad – et stærkt ledelsesværktøj. Og hvor svært kan det lige være …?

Ledelsesopgaven i dag bliver mere og mere kompleks pga. stigende krav til forandringer, digitalisering, compliance, resultater og effektivitet.

Som leder skal du skabe succes gennem andre. Du skal lede dig selv og dine medarbejdere. Og du skal også lede din egen leder, så du kan hjælpe ham/hende med at træffe de rigtige beslutninger – og så du kan skabe gode muligheder for din egen succes ved at byde ind, kvalificere, udfordre, oversætte, støtte og inspirere din leder.

Kundeoplevelser i verdensklasse

Vi ser på den nyeste viden fra adfærdsdesign og positiv salgspsykologi til at motivere og inspirere ift. en best practice for jeres virksomheds kunderejse.

Efter at have skabt det fundamentale grundlag arbejder vi på den efterfølgende workshop med at optimere det enkelte touchpoint i kunderejsen, og vi drøfter,  hvor der er potentiale for mersalg. Du bliver præsenteret for otte adfærdsprincipper, som vil gøre det muligt at designe en kundeoplevelse, så det bliver nemmere for jeres medarbejdere at sælge og servicere samt sikrer, at det bliver nemmere for kunden at købe ind på baggrund af omgivelserne og jeres adfærd.

Kunderejsen

Mange virksomheder oplever, at kunderne er blevet mere ustyrlige. Dette stiller større og større krav til data, indsigt om kunder og kundeadfærd. Indsamling, analysedeling og proaktiv anvendelse af viden bliver derfor afgørende for at fastholde og udvikle kunderelationer, og samtidig også en parameter i forhold til at anskaffe nye kunder.

Succes med sin globale portefølje

Global Marketing Director Core Beer hos Carlsberg åbner sine døre til bryggeriet og vil give os et unikt indblik i, hvordan Carlsberg håndterer deres brands på tværs af markeder, kulturer og segmenter.

De seneste år er det lykkedes Carlsberg med stor succes at løfte premiumship og indtjening, og mon ikke der kan hentes en del inspiration.

Forbrugertrends

Tiden har ændret sig fra, at butikken og dens udvalg afgjorde, hvad forbrugerne købte, til at det er de produkter, forbrugerne vil have, der styrer, hvor de køber dem. 

Kunderejsen

Den personlige kunderejse gennem data, og hvordan man bl.a. med stor effekt skaber marketing smartere digitalt til Google- og sociale medierplatforme udfra en bedre indsigt i både digitale og fysiske touch points.

Ring mig op!


    MICHAEL RAFFNSØE

    Michael Raffnsøe har mere end 25 års ledererfaring i marketingbranchen, hvor han har arbejdet sammen med firmaer som Coca Cola, Sony, og Procter & Gamble. Han er i dag ekstern lektor i international marketing og financial marketing ved CBS og medejer af Max Burger i Danmark. Michael har tidligere været administrerende direktør i Huset Markedsføring og i den danske afdeling af Saatchi & Saatchi.

    Læs mere i vores magasin F5 Update

    Kontakt os