Til en konference med temaet “Kunden i fokus” fik de to artister Blondage og Mendoza til opgave at skrive en sang på kundens præmisser. Det kom der faktisk et lille hit ud af.
Har du som kunde eller bruger nogensinde haft en oplevelse med en virksomhed, som du enten var så begejstret over eller så rasende over, at du kunne have skrevet en sang om det? I hvert fald: Næste gang, du har sådan en oplevelse, så har de internationalt kendte artister, Mendoza og Blondage, gjort det lette for dig at synge dine følelser ud.
Til konferencen F5 Box, som fandt sted i Papirhallen torsdag, havde de erfarne sangere og musikere nemlig fået en opgave, som gik ud på, at de skulle fortolke salens udfordringer og omsætte det til et musiknummer – på blot to timer.
Temaet for konferencen var “Let’s focus on the user”, og de udfordringer, som salen sad med, lød på baggrund af en afstemning blandt emner som “collaboration”, “data” “sharing” og “trust”. Det skabte den tematiske ramme for Blondage og Mendoza, der efterfølgende gik i to timer intens ‘composer camp’ fortæller sangerinden fra duoen Blondage, Pernille Smith-Sivertsen, hvis anden halvdel udgøres af Esben Nørgaard Andersen.
Et kreativt benspænd
“Det var virkelig en sjov oplevelse. Både fordi vi aldrig har haft sådan en type opgave før, og fordi det faktisk var ret interessant at opleve, hvordan en bunden opgave og den form for tidspres endte med at være et fedt kreativt benspænd,” siger Pernille Smith-Sivertsen.
Blondage hitter lige nu med sangen “Stoned” og bevæger sig typisk i den elektroniske genre. Nummeret, der kom ud af dagens konference, lå dog lidt mere i den hiphoppede afdeling. Det var Pernille Smith-Sivertsen og sangerinden Mendoza, der især er kendt for hittet “Love Druggie”, der stod for vokalen på nummeret, som fik navnet “BUXXWORDS”. Netop det samarbejde var også noget, som Pernille Smith-Sivertsen oplevede som en positiv, kreativ udfordring:
“Vi er jo normalt en duo, som selv laver vores egen musik, så vi er ikke vant til collaborationer som den her med Mendoza. Men det var faktisk virkelig spændende og tilføjer noget nyt.”
Konklusionen på eksperimentet blev ifølge Pernille Smith-Sivertsen, at det altid er en god ide at blive “forstyrret” i sine sædvanlige processer og det, man plejer at levere.
Resultatet af de to timers samarbejde mellem artisterne og publikum kan du høre i sangen BUXXWORDS her:
Og hvis du er i tvivl om, hvad kunderne vil have, så kan du læse det i teksten her.
BUXXWORDS
Come play with me
Realize my fantasy
I don’t want to be your charity
But I want you to cater to me
I don’t wanna be disobedient
But I’m used to a special treatment
And once that I’ve caught the scent
I don’t really bend
I could be a liker
I could be a follower
Your soldier
Your fighter
But you seem to get hollower
Come play with me
We’re caught in the web and we forget it’s real
I don’t wanna be your charity
But I want you to cater to me
I don’t wanna be disobedient
But I’m used to a special treatment
And once that I’ve caught the scent
I don’t really bend