Twitter er klar med nye redskaber, som skal sikre platformen en plads som annoncørernes nye darling
Twitter er klar til at bide skeer med Facebook og gå på jagt efter de mange reklamekroner, som efterhånden er allokeret til sociale medier. Det skriver Venture Beat.
Tiltaget har været undervejs i et stykke tid og er en del af Twitters store turn-around plan. Også kendt under kodenavnet ‘project lightning’.
Den nye reklameplatform giver adgang til at lave ekstremt målrettede kampagner på det sociale medie. Er du for eksempel interesseret i at få kontakt til segmenter som millennials på iOS-devices, så er det nu muligt. Det demografiske sorteringsredskab hedder ‘Personas’.
‘Personas’ er dybest set et katalog over forskellige befolkningsgrupper, som kan indsnævres, så meget som man må ønske det. Blandt andet kan man målrette det mod folk, som tjener over 100.000 dollars, studerende, små erhvervsdrivende, ældre, forældre og mange andre demografier.
Disse oplysninger kan kombineres med elementer som livsstil, sprog og forbrugeradfærd. Redskabet er designet til at give annoncørerne adgang til så meget data som muligt uden at gå på kompromis med brugernes privatliv.
Vækst, vækst, vækst
Udover introduktionen af ‘Personas’, opgraderer Twitter også analyticsdelen. Det betyder, at annoncørerne kan få mere information om målgruppen end før.
De nye tiltag skal gøre Twitters reklameplatform i stand til at være lige så avanceret som de andre spillere på markedet. Twitter har i lang tid halset efter Google og Facebook, når det kommer til reklameindtægter. En del af grunden til det er, at det sociale kvidre-medie har færre brugere. Nu er blikket dog stift rettet mod vækst på brugersiden og øget indtjening.