Dansk Supermarked satser endnu hårdere på en detail-fremtid i cyberspace med opkøb af konkurrent
Supermarkederne har i et stykke tid lurepasset på innovationsfronten. Det kan meget vel være på vej til at ændre sig.
Dansk Supermarked har nemlig taget et strategisk træk ved at købe wupti.com af Niels Thorborg.
“Med de synergier, der er mellem Wupti.com og vores eksisterende onlinebutikker, herunder Bilka.dk, har vi potentialet til at udvikle begge dele markant de kommende år,” siger direktør Per Bank i en pressemeddelelse.
“Som dansk virksomhed er vi i Dansk Supermarked optaget af at være med til at opbygge den hjemlige e-handel. Købet af Wupti.com understreger vores ambition om at tilbageerobre noget af den omsætning, der i dag forsvinder ud af landet til udenlandske netbutikker,” siger Per Bank.
LÆS OGSÅ: Coop: Vi taber penge på irma.dk
Wupti.com har næsten ti år på bagen og var en af de første rendyrkede onlinebutikker i landet.
“Vi er meget stolte over at have været med til at udvikle en af dansk e-handels stærkeste platforme, og vi ser Dansk Supermarked som den helt rette ejer for wupti.com at videreudvikle sig hos,” siger Niels Thorborg.
Herhjemme er der tegn på, at dagligvarerne begynder at røre på sig online. En undersøgelse fra Business Insider viser desuden, at amerikanske online supermarkeder vil have en gennemsnitlig årlig vækst mellem 2013 og 2018 på 21.1 procent. Til sammenligning vil traditionelle, fysiske supermarkeder opleve en stigning på 3.1 procent årligt i samme periode.
LÆS OGSÅ: Dagligvarer hitter på nettet