Talentudvikling handler om forretningen, men det er langt de fleste virksomheder slet ikke klar over. Ifølge Martin Darré skal talenter i langt højere grad udvikle hele organisationen og ikke bare sig selv
Talentudvikling handler faktisk slet ikke om talenter. Det handler om forretningen. Det er Martin Darrés budskab. Han er partner i virksomheden Resonans og har mere end ti års erfaring med lederskab og talentudvikling, både som konsulent, facilitator og foredragsholder. I dag arbejder han med at bringe så meget strategisk værdi til virksomheder og deres kunder, som det er muligt.
Talenterne skal derud, hvor kunderne er, og det skal ikke kun handle om dem selv, men også deres kollegaer. Altså skal talentudvikling både udvikle talenter, udvikle andre og udvikle forretningen. Med det in mente skulle mange talentprogrammer sandsynligvis laves om. Talenterne kommer nemlig ofteheller ikke nok i direkte kontakt med virksomhedens kunder. “Hvis ikke talentudvikling er direkte koblet til kundernes oplevelse af, hvilken værdi der skal skabes, hvad skal det så?” spørger Martin Darré. Sættes de bedste talenter og folk ikke sammen med de vigtigste kunder, så er der ingen mening med det hele.