COMMUNICATION NEW AGENDA

KOMMUNIKATØRERS FORNEMMESTE OPGAVE ER I DAG …

… at styrke brandet i en tid, hvor marketing, kommunikation og content smelter sammen. Derfor skal kommunikatører fremover spille en større strategisk og kommerciel rolle.

Som kommunikatør handler det ikke længere kun om historiefortælling og om at skabe værdifuldt indhold. Det handler også om at bruge sin indsigt til at positionere virksomheden, aktivere sine ambassadører – internt såvel som eksternt – og designe kampagner, der understøtter og styrker brandet. Det kræver, at kommunikatører kan navigere i marcom-landskabet og oversætte budskaber til digitalt indhold.

Best practice som inspiration
I netværket arbejder vi med, hvordan du kan navigere i en digital tid og tage et større strategisk ansvar. Det gør vi ved at omsætte de nyeste trends og inspiration fra cases til håndgribelige værktøjer og diskutere, hvordan du kan implementere dem i din virksomhed. Vi ser også på, hvordan du måler din værdi, sammensætter stærke teams og samarbejder tættere med marketing.

Network Director

MADS CRAMER

Mads Cramer har været en styrende kraft for implementering af digital kommunikation for nogle af Danmarks største virksomheder og verdens største brands. Med en baggrund som Director i Geelmuyden Kiese, chefstrateg for content i Danske Bank og fra sit job som Head of Brand and Content i Saxo Bank ved han, hvad der skal til for at bringe en kommunikationsstrategi ned på et operationelt plan.

Test

TEMATIKKER

Som medlem kommer du på forkant med den nyeste viden og udvikling inden for ledelse. Her er et par eksempler på temaer, vi har behandlet i netværksgruppen i løbet af de sidste år:

Troværdig involvering af influencer i din marketing og kommunikation

Det er vigtigt, at vi holder os opdateret på et kommunikations- og marketingfelt, som er i rivende udvikling. Flere influencers er kommet til, platformene udvikler sig, og brands bør træde varsomt i et felt af ting, man ikke må og influencers, som måske ikke matcher brandets værdier.

Design af etiske og ansvarlige digitale løsninger

Hver gang du åbner en browser eller kigger på din mobiltelefon, bliver du hvirvlet ud i en verden af digitale services, som høster dine data, manipulerer med dine valg og trænger dybt ind i din hjerne for at få dig til at klikke på lidt flere annoncer.

TikTok - den nye kreative frontlinje for digital historiefortælling

I en verden, hvor digitale platforme konstant ændrer måden, vi kommunikerer på, ser mange virksomheder en udfordring i at navigere og tilpasse sig disse ændringer. En af disse nye platforme er TikTok, som har ændret landskabet for social medie marketing.

Test

Vil du have hjælp til at finde den rette netværksgruppe?