COMMUNICATION NEW AGENDA

KOMMUNIKATØRERS FORNEMMESTE OPGAVE ER I DAG …

… at styrke brandet i en tid, hvor marketing, kommunikation og content smelter sammen. Derfor skal kommunikatører fremover spille en større strategisk og kommerciel rolle.

Som kommunikatør handler det ikke længere kun om historiefortælling og om at skabe værdifuldt indhold. Det handler også om at bruge sin indsigt til at positionere virksomheden, aktivere sine ambassadører – internt såvel som eksternt – og designe kampagner, der understøtter og styrker brandet. Det kræver, at kommunikatører kan navigere i marcom-landskabet og oversætte budskaber til digitalt indhold.

Best practice som inspiration
I netværket arbejder vi med, hvordan du kan navigere i en digital tid og tage et større strategisk ansvar. Det gør vi ved at omsætte de nyeste trends og inspiration fra cases til håndgribelige værktøjer og diskutere, hvordan du kan implementere dem i din virksomhed. Vi ser også på, hvordan du måler din værdi, sammensætter stærke teams og samarbejder tættere med marketing.

Network Director

MADS CRAMER

Mads Cramer har været en styrende kraft for implementering af digital kommunikation for nogle af Danmarks største virksomheder og verdens største brands. Med en baggrund som Director i Geelmuyden Kiese, chefstrateg for content i Danske Bank og fra sit job som Head of Brand and Content i Saxo Bank ved han, hvad der skal til for at bringe en kommunikationsstrategi ned på et operationelt plan.

Test

TEMATIKKER

Som medlem kommer du på forkant med den nyeste viden og udvikling inden for ledelse. Her er et par eksempler på temaer, vi har behandlet i netværksgruppen i løbet af de sidste år:

Ansvarlig brug af kunstig intelligens i kommunikation

Med AI's stigende indflydelse på kommunikation, fra chatbots til automatiserede nyhedsbreve, er det vigtigt at sikre, at teknologien anvendes på en etisk og gennemsigtig måde.

Hvordan kan man bruge AI til at forbedre kommunikationsindsatser uden at gå på kompromis med autenticitet og tillid?

Bæredygtig kommunikation i virksomheder

Virksomheder står overfor en stigende forventning om at kommunikere bæredygtighed og samfundsansvar på en autentisk og gennemsigtig måde. Hvordan kan interne og eksterne kommunikationsstrategier understøtte brandets bæredygtige ambitioner, og hvordan måler man effekten af denne kommunikation?

Intern kommunikation og medarbejderengagement i en fjernarbejdsverden

I en tid, hvor hybrid- og fjernarbejde er blevet normen, er det vigtigere end nogensinde at skabe stærke interne kommunikationskanaler. Hvordan sikrer man, at medarbejderne føler sig inkluderet, engageret og opdateret, når de arbejder fra forskellige steder?

Dataetik og privatliv i digital kommunikation

Eftersom dataindsamling og -analyse spiller en større rolle i både ekstern og intern kommunikation, er det essentielt at håndtere personlige oplysninger med respekt og ansvar. Hvordan skaber man en digital kommunikationskultur, hvor både kunder og medarbejdere føler, at deres data bliver beskyttet?

Test

Vil du have hjælp til at finde den rette netværksgruppe?