IT MANAGEMENT

LEDELSE FRA ET IT-PERSPEKTIV

It-chefer skal både have styr på driften og forretningen, være agile og stabile samt bidrage til virksomhedens krævede innovation. De skal også tilpasse it-anvendelsen og arbejdsgangene til ny skærpet lovgivning og nye teknologier, som vi kun har set toppen af.


It-chefer skal ikke længere kun styre it-systemer – de skal også styre medarbejdere, som de skal motivere, fastholde og tiltrække. Med et større fokus på personaleledelse kan it-chefer bedre levere de efterspurgte værdier til forretningen ud fra egen identificering af behov.


It-governance som disciplin kommer til at fylde mere i it-chefers dagligdag som følge af store krav til it-sikkerhed, dokumentation og implementering af understøttende processer.


Ledelse fra et it-perspektiv
I netværket arbejder vi både med it- og ledelsesfaglige temaer, som styrker dig i rollen som it-chef. Vi kombinerer faglige diskussioner, de andre medlemmers erfaringer og dine udfordringer og samler det hele i en værktøjskasse, som du kan bruge i din hverdag.

Network Director

LOTTE LYKKEGAARD LAURSEN

Lotte Lykkegaard Laursen har tidligere arbejdet med it-udvikling, men arbejder i dag som erhvervspsykologisk konsulent og har i mere end ti år udviklet ledere og organisationer til at få det bedste ud af de menneskelige ressourcer i organisationerne, skabe unikke løsninger og realisere ambitiøse mål. Lotte har faciliteret professionelle topledernetværk siden 2012 og er forfatter til en række bøger om ledelse og erhvervspsykologi.

Test

TEMATIKKER

Som medlem kommer du på forkant med den nyeste viden og udvikling inden for ledelse. Her er et par eksempler på temaer, vi har behandlet i netværksgruppen i løbet af de seneste år:

Future Ways of Working, fremtidens lederskab og fremtidens IT organisation

Digital transformation, hurtig innovation, global markedsadgang og anvendelsen af kunstig intelligens (AI) er blot nogle eksempler på, hvordan teknologien har påvirket og forandret forretningsverdenen.

Transformation

Forandring skal være en del af organisations kerne, som der arbejdes ud fra og ikke i mod. Forandring skal ses som en forudsætning, en uundværlig del som organisationen styrkes af. Forandring skal etableres som fundament, hvorfra en organisation blomstrer op og udvikler sig.

IT chefens/IT organisationens rolle om 5–10 år

Hvilke faktorer og dynamikker vil nok være de samme, og hvilke vil ændre sig/komme til i de kommende 10 år for virksomheder og organisationer generelt?

Test

Vil du have hjælp til at finde den rette netværksgruppe?